Program lojalnościowy to kompleksowe działania zmierzające do spopularyzowania marki, a tym samym pozyskania dla niej nowych klientów i utrzymania dotychczasowych. Jest to innowacyjna forma promocji wymagająca elastyczności i wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Zaplanowanie, wdrożenie i przeprowadzenie kampanii marketingowej zgodnie z zasadami wynikającymi z programów lojalnościowych jest procesem długotrwałym i wymagającym doświadczenia oraz zaplecza internetowego, co zapewniają firmy specjalizujące się w marketingu, których usługi są coraz częściej wykorzystywane w realizacji programu lojalnościowego.
Skuteczna promocja w ramach programu lojalnościowego wymaga niestandardowej koncepcji, o dużej konkurencyjności i atrakcyjności, która wzbudzi zainteresowanie konsumentów. W poszukiwaniu koncepcji trzeba się wykazać kreatywnością, a pomysł powinien wykraczać poza popularne schematy. Standardowe podejście do reklamy nie sprawdzi się w obliczu tak dużej konkurencyjności, jaka współcześnie panuje na rynku.
Na etapie planowania przebiegu kampanii należy wyznaczyć cele, typ odbiorcy, mechanizmy i metody stosowane w programie, a także kanał komunikacyjny. Wszystkie te elementy, umiejętnie połączone i współgrające ze sobą, będą tworzyły kompletną strategię, której celem będzie skuteczne przekonanie konsumentów do marki. Pełna koordynacja działań w ramach programu lojalnościowego powinna stanowić wsparcie sprzedaży i zaplecze analityczne dla wytyczenia kierunku działań rozwojowych.
Efektywność programu wynika z ilości i jakości klientów zainteresowanych promowaną marką. Dla skuteczności działań konieczne jest więc rzetelne targetowanie – ścisłe określenie klientów, ich potrzeb i preferencje, aby wdrożona kampania stała się odpowiedzią na ich oczekiwania.
Na podstawie wyselekcjonowanej grupy docelowej można wybrać najważniejsze metody i mechanizmy działania, a także ustalić kanał komunikacyjny docierający do jak największej ilości wytypowanych potencjalnych klientów.
Zasadnicze znaczenie dla procesu wdrażania programu lojalnościowego ma również zaplecze internetowe, które stanowią innowacyjne aplikacje pozwalające na indywidualne dopasowanie kampanii do firmy i klienta.
Strategia programu lojalnościowego jest procesem długotrwałym, a na celu ma nawiązanie i utrzymanie relacji z klientami zainteresowanymi przedstawioną ofertą. Prawidłowo opracowana i przeprowadzona stanowi istotne wsparcie sprzedaży i promocję firmy.
przedruk von : boby
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz